اطلاعات ضروری سفر به سنگاپور
نوشته شده توسط : enitour

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

سنگاپور در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +8 hours واقع شده و ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

زبان رسمی

انگلیسی، ماندارین، تامیل مالایی

واحد پول

دلار سنگاپور (SGD)

نوع برق شهری

ولتاژ استاندارد برق در سنگاپور ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت و فرکانس آن ۵۰ هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها در سنگاپور از نوع G است که در تصویر زیر مشخص شده است:

سنگاپور

کد کشور

+۶۵

شماره‌های اضطراری

  • پلیس: ۹۹۹
  • آتش‌نشانی و آمبولانس: ۹۹۵
  • آمبولانس برای موراد غیراضطراری: ۱۷۷۷

جهت رانندگی

چپ

فرودگاه بین‌المللی

فرودگاه چانگی سنگاپور

وضعیت آب‌و‌هوا

سنگاپور به خاطر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در کنار دریا، معمولا آب‌و‌هوای ثابت و یکنواختی دارد. رطوبت بالا و بارندگی زیاد ویژگی‌های اصلی آب‌و‌هوای سنگاپور است. میانگین دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد است. در ۴۰ درصد از روزهای سال، رعد و برق اتفاق می‌افتد و میزان رطوبت نسبی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است. آوریل، گرم‌ترین ماه سال، ژانویه خنک‌ترین ماه و نوامبر مرطوب‌ترین ماه سال است.

بهترین زمان برای سفر به سنگاپور

تمام ماه‌های سال می‌توانید به سنگاپور سفر کنید. این جزیره در تمام طول سال، آب‌و‌هوای گرم استوایی دارد. از آنجایی که همواره تعداد قابل توجهی مسافر کاری در سنگاپور وجود دارد، به ندرت هتل‌ها با کمبود مسافر مواجه می‌شوند و قیمت‌های آن‌ها بیشتر ایام سال بالا است. در نهایت اگر نمی‌خواهید بابت اقامت در هتل هزینه‌های گزاف پرداخت کنید از سفر کردن در زمان برگزاری رویدادهای محبوب و تعطیلات ملی مثلا سال نوی چینی، اجتناب کنید. فراموش نکنید که در تمام طول سال بارندگی وجود دارد.

هزینه‌های سفر

اقامت

اقامت در سنگاپور ارزان نیست. بابت یک شب و یک تخت در خوابگاه هاستل، باید مبلغی بین ۱۵ تا ۱۷ دلار سنگاپور بپردازید. بیشتر هاستل‌ها، وای‌فای رایگان، صبحانه‌ی رایگان و برخی از آن‌ها ملحفه‌ی رایگان در اختیار مسافران می‌گذارند. می‌توانید با پرداخت حداقل ۴۵ دلار سنگاپور، اتاقی در یک هتل ۲ ستاره پیدا کنید که امکاناتی مانند تهویه مطبوع، حمام اختصاصی، وای‌فای رایگان و تلویزیون دارد. بیشتر هتل‌های بزرگ، شبی بین ۸۰ تا ۱۱۰ دلار هزینه دارند. از طریق سایت Airbnb می‌توانید اتاق‌های اشتراکی پیدا کنید که هزینه‌ی آن‌ها از شبی ۲۲ دلار شروع می‌شود. هزینه‌ی کرایه‌ی کردن یک واحد کامل از شبی ۸۵ دلار شروع می‌شود.

خورد و خوراک

در سنگاپور می‌توانید انواع مختلف غذا از کشورهای سراسر دنیا را پیدا کنید؛ به خصوص غذاهای هندی و چینی. غذاهای هندی و چینی معمولا بین ۸ تا ۹ دلار هزینه دارند. اگر می‌خواهید غذاهای مخصوص سنگاپوری را امتحان کنید، غذاهای دریایی بهترین انتخاب هستند. تعداد زیادی غذاخوری ارزان در سراسر سنگاپور وجود دارد که غرفه‌های خیابانی دارند و با کمتر از ۶ دلار، انواع غذاها را سرو می‌کنند. قیمت غذا در بیشتر رستوران‌های معمولی از ۲۰ دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ی تهیه‌ی مواد اولیه برای مدت یک هفته، در حدود ۷۵ دلار می‌شود که شامل پاستا، سبزی، مرغ و سایر مواد غذایی اصلی است.

حمل‌و‌نقل عمومی

در سراسر سنگاپور، تعداد زیادی اتوبوس و تاکسی وجود دارد. متروی سنگاپور هم بسیار گسترده است و از شمال تا جنوب و شرق تا غرب سنگاپور را پوشش می‌دهد. قیمت بلیط مترو به مسافتی که طی می‌کنید بستگی دارد اما در مجموع در حدود ۴ دلار قیمت دارد. می‌توانید از کارت‌های سفری توریستی (Singapore Tourist Pass) استفاده کنید که امکان استفاده‌ی نامحدود از مترو برای مدت زمان مشخصی را فراهم می‌کند. کارت یک روزه ۱۰ دلار، دو روزه ۱۶ دلار و کارت سه روزه، ۲۰ دلار قیمت دارد.  

هزینه فعالیت‌های تفریحی

در مجموع، هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی در سنگاپور زیاد گران نیست. برخی از جاذبه‌های سنگاپور مثل باغ گیاه‌شناسی سنگاپور یا منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی بوکیت تیماه (Bukit Timah)، رایگان هستند. هزینه‌ی ورودی باغ وحش سنگاپور، ۴۸ دلار است.

میانگین هزینه روزانه

میانگین هزینه‌ی روزانه در سنگاپور در حدود ۵۵ تا ۸۰ دلار برای سفر ارزان است. در این بررسی شرایطی در نظر گرفته شده که در آن، در هاستل اقامت کنید، در غرفه‌های غذاخوری ارزان در محله‌ی «هند کوچک» غذا بخورید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید.

با استفاده از این چند راهکار ساده می‌توانید هزینه‌های سفرتان را از این مقدار هم کاهش دهید. فراموش نکنید که اگر در محل اقامت بهتر اقامت کنید و بیشتر وعده‌های غذایی را از بیرون و آماده تهیه کنید، این هزینه‌ی شما به مراتب افزایش پیدا می‌کند.




:: برچسب‌ها: سنگاپور , گردشگری, جاذبه های گردشگری سنگاپور , مکان‌های دیدنی سنگاپور ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: